Krajowy System eFaktur(KSeF) – system wprowadzony w celu usprawnienia i zautomatyzowania procesu wystawiania faktur oraz ich ewidencjonowania. Dzięki KSeF podatnicy mają możliwość skorzystania z elektronicznej formy dokumentów, co eliminuje konieczność przechowywania tradycyjnych faktur w formie papierowej.
Obecnie od 1 stycznia 2022 roku korzystanie z Krajowego Systemu eFaktur jest dobrowolne, jednakże docelowo będzie to rozwiązanie obligatoryjne.
Dla wielu przedsiębiorców wystawianie faktur przy użyciu KSeF będzie stanowiło rewolucję, należy pamiętać, że to rozwiązanie dotyczy całego przedsiębiorstwa i może w znaczący sposób wpłynąć na wiele funkcjonujących obecnie procesów. Wobec tego warto przystosować już teraz m.in. procesy sprzedażowe i zakupowe tak, aby móc jak najefektywniej korzystać z tego narzędzia.
Będzie to faktura ustrukturyzowana, która będzie miała przydzielony numer identyfikujący fakturę w systemie KSeF.
Wystawienie faktury w Krajowym Systemie eFaktur wiąże się z tym, że będzie ona musiała zostać przesłana do KSeF w określonym formacie xml. MF udostępniło w tym celu wzór schemy – FA(2), która musi być przez podatnika w odpowiedni sposób wypełniona.
Zapraszamy do śledzenia naszego profilu LinkedIn gdzie publikujemy serię wpisów #KursnaKSeF.
Dzięki wpisom będą Państwo na bieżąco z najnowszymi informacjami, materiałami i przepisami dotyczącymi Krajowego Systemu e-Faktur.
Zachęcamy nie tylko do obserwacji wpisów pod hasztagiem #KursNaKsef, ale także do czytania naszych dłuższych wpisów na blogu poświęconych tematyce KSeF. Poniżej przedstawiamy najnowsze wpisy z tej kategorii.