Przedsiębiorcy mający wśród kontrahentów osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą powinni uważać na przelewy realizowane w ramach split payment.
Jednoosobowe przedsiębiorstwa często korzystają ze zwykłych rachunków bankowych (ROR) – niededykowanych przedsiębiorcom, wówczas:
- dokonanie przelewu w ramach split payment nie jest możliwe,
- płatność „wróci” do podmiotu dokonującego płatności (konieczność dwukrotnego dokonania przelewu),
- bank może dokonać poboru opłaty za powrót należności (dodatkowe koszty bankowe).
W związku z powyższym, przed dokonaniem (pierwszego) przelewu w ramach split payment na rzecz osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, konieczne jest sprawdzenie czy rachunek bankowy podmiotu jest rachunkiem rozliczeniowym, który przyjmie płatność w mechanizmie split payment.
O kwestii stosowania split payment wobec osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą więcej informacji odnajdą Państwo pod adresem: https://rzecznikpodatkowy.pl/split-payment-a-jednoosobowe-przedsiebiorstwa/